Friday, May 17, 2019

Am I ready?

"Are you ready"

Seriously, banyak kali soalan ni muncul dalam kepala aku lately.

Aku ada tengok satu video dari Aiman Azlan pasal ready ke idok ni. Tapi on different topic la. Tapi still aku boleh relate.

Aiman cakap kalau kita duk tanya diri "ready dah ke" memang sampai ke sudah kita akan fikir kita tak ready. Instead, dia kata kita patut tanya, "are we prepared for that?"

Betul jugak tu. Bila kita tanya macam tu barulah kita boleh measure kita punya preparation kan?

So, Ijah..dah prepare ke nak keluar dari zon selesa?

I'm thinking to change my career. Tapi itulah, takut sebenarnya. Apa yang aku takut pun aku tak tahu.

Mungkin sebab fikir
"aku boleh ke buat kerja lain selain kerja ni?"
"fit ke aku untuk kerja tu?"
"selesa ke tak kerja tu?"
"suasana nanti macam mana?"
 "orang-orang kat sana nanti okay ke?

Haaaa....itulah antara sebab-sebab aku takut. Dia punya overthinking tu mashaAllah sangat kan. Belum apa-apa dah gelabah. Lahai.

Azam dah ada nak keluar dari zon selesa, tapi soalannya dah prepare ke??

Job hopping is not something easy kan?

Korang tolonglah doa semoga seorang Ijah ni diberi kekuatan untuk make up her mind.
She such a fickle minded person. Haru. 

No comments:

Post a Comment