Sunday, March 17, 2019

#1703

"Sampai sekarang aku tak faham, kenapa dia buat aku macam tu. Aku dah cuba sebaik mungkin untuk dia tapi dia pulak buat aku macam tu. Kenapa manusia suka menyakiti?"

"Sebab hati dia kosong"

Terdiam.
Jawapan yang aku cari selama ni aku fikir aku dah jumpa.
"Sebab hati dia kosong"
Dalam hati dia tiada rasa cinta, kasih, sayang, semua rasa yang baik-baik tu takde dalam hati dia.
Sebab tu dia boleh menyakiti orang lain tanpa sebab.
Itulah yang aku fikir.
Kesian kau.

Jawapan kepada persoalan aku dah terjawab.
Dan aku boleh pergi dengan tenang.
Tanpa toleh belakang.

Kau?
Suka hatilah kau nak hidup macam mana.
Bukan lagi urusan aku.
Semua terpulang atas kau.

Now, we are stranger again to each other.
You are now somebody that I used to know.

Farewell.

No comments:

Post a Comment