Sunday, October 23, 2016

Apa khabar tahajud kita?

Aku masih ingat salah seorang ustazah aku pernah berkata, solat tahajud lebih baik dari solat hajat. Sebab solat tahajud adalah apa yang Allah ingin beri kepada kita. Dan solat hajat adalah apa yang kita ingin minta dari Allah. Wallahua'lam.

Aku tak minta lebih, asalkan apa2 yang terjadi pada aku mendekatkan aku dengan Tuhan.
Alhamdulilah, terima kasih Ya Tuhan.
Terima kasih semua yang tidak jemu mendoakan dan menguatkan.
Kalian adalah antara bahagian nikmat yang terindah yang Allah pinjamkan.
Tetaplah disisi. Tetaplah tidak pergi.
Semoga akan ada yang menjadikan kita 'tujuan'nya dan bukan sekadar 'pilihan'.

And I want to be that person.


Pernah berkata seorang ulama',
"Aku tidak jumpa solusi terbaik untuk dekatkan diri dengan Allah melainkan melazimi tahajud dan membaca al-Qur'an sebelum subuh"



Semoga kita mampu istiqomah dalam usaha untuk mendekatkan diri kepada Pencipta kita, inshaaAllah.


No comments:

Post a Comment