Sunday, January 3, 2016

Definisi dari aku.

Bahagia.

Kalau definisi bahagia tu aku yang tentukan, oh yeah, I am happy with my life. I've got family and friends. Most importantly, I have God with me. Enough to feel content.

Tak perlu nak ikut definisi bahagia orang lain. Lain orang, lain cara hidupnya. Lain cabaran dan dugaan yang Allah bagi. Jangan pernah bandingkan diri kita dengan orang lain, melainkan dalam aspek nak improve diri sendiri. Itu cerita lain.

Pengalaman hidup.

Definitely banyak mengajar aku untuk berfikir lebih matang. Aku pernah buat benda bodoh. Buat silap besar. Buat macam2 lagi lah yang kalau aku fikir balik, ya Allah, kenapalah aku boleh buat benda2 bodoh tu. But then, kalau aku tak buat, aku tak belajar. Kalau aku tak buat silap, macam mana aku nak belajar. My personal advisor always telling me that, "never regret of your mistakes. They are your great lessons." Absolutely right!

Buang jauh-jauh.

Oh yeah, ada those things and those people yang aku dah buang jauh2 dari hidup aku. Bukan sebab apa, malas nak serabutkan kepala otak fikir or sakitkan hati pasal tu. Senang cerita, buang jauh2. Bila dah tak ada dalam kepala otak memang aku rasa bahagia. Buat apa kau nak serabutkan kepala otak dan hati kau untuk benda yang patut dibuang? Just assume them as "unusable" things and mistakes that you will never repeat. LAYAK DIBUANG JAUH-JAUH!
OYEAH!


Pilih

hidup aku, aku yang pilih macam mana aku nak hidup. and I choose to be happy and content with what I have right now. Alhamdulilah. Orang cakap, bersyukurlah atas apa yang ada.


Ilmu

Semoga ilmu yang aku timba ni dapat bagi manfaat kat aku dan jugak orang lain. Semoga semakin banyak ilmu kita, semakin dekat kita dengan Pencipta kita. Ameen3.



yang mencoret
Hafizah Shaari


No comments:

Post a Comment